Stav objednávky
Informace
Zákaznická linka
+ 420 272 071 395
Koláž tří fotek z Maroka. Na fotce vlevo je obydlená poušť. Uprostřed je detail krámku s lampami. Na fotce vpravo je autorka článku.

Cestuj s CEWE

Kouzelné Maroko

Maroko je rozmanitou krajinou, kde minulost a současnost žijí ve fascinující harmonii. Vydejte se s naší kolegyní Mirkou do země plné barev, chutí a vůní.

Maroko bylo na mém cestovatelském seznamu už docela dlouho. Když se naskytla příležitost navštívit tuto zemi, neváhala jsem ani vteřinu. V Maroku jsme strávili 7 dní. Naší první zastávkou byl Agadir, kam jsme dorazili pozdě v noci a byla to v podstatě jen přestupní stanice, protože hned druhý den nás čekal okouzlující Marrákeš.

Cestuj, foť a vyhraj - přihlas své fotky do soutěže
Na fotografii je koláž tří fotografií z výletu do Marrákeše.
Cesta z Agadiru do Marrákeše.

Marrákeš

Marrákeš je od Agadiru asi 260 km. Můžete se tam dostat autobusem, pronajatým autem nebo dokonce taxíkem. Hned po příjezdu do Marrákeše nás na autobusovém nádraží přivítali taxikáři, kteří nám nabídli své služby. Je důležité se s nimi předem dohodnout na ceně. Připravte se také na smlouvání. Ať už při přepravě taxíkem nebo nakupování na trzích. Vyjednávání o cenách je klíčovou součástí jejich kultury, takže majitelé obchodů budou vždy smlouvat o ceně.

První dvě noci jsme byli ubytováni poblíž náměstí Jemaa el Fnaa v krásném Jemaa El Fna & Spa. Riada jsou typické marocké "paláce", které se skládají z vnitřního nádvoří - atria obklopeného pokoji. Hned po příjezdu nás personál vřele přivítal, usadil, nabídl nám mátový čaj spolu se sušenkami a doporučil místa, která stojí za to v Marrákeši navštívit. V pozadí hrála uklidňující melodie, celým areálem se linula příjemná vůně a kolem bazénu dokonce poletoval malý ptáček. Cítili jsme se tam opravdu příjemně.

Na fotografii je koláž tří fotografií z Jemaa El Fna & Spa. Na fotkách vidíme marocký čaj, bazén ve vnitřním atriu a klíče.
Riad Jemaa El Fna & Spa.

V podvečer jsme se vydali na již zmiňované náměstí Jemaa El Fna, které je největším náměstím v celé Africe. Říká se mu také Náměstí mrtvých, a to kvůli veřejným popravám, které se zde v minulosti konaly. Náměstí je přesně takové, jaké se o něm říká. Najdete zde vypravěče příběhů, zaklínače hadů, můžete se vyfotit s opicí, projet se v kočáře taženém koňmi, nechat se potetovat hennou nebo se osvěžit čerstvou pomerančovou šťávou. Najdete zde opravdu vše. Doporučuji navštívit náměstí ve večerních hodinách, kdy začíná skutečně ožívat. Při procházce uličkami se také může snadno stát, že zabloudíte. Totéž se stalo i nám. Místní chlapci se nabídli, že nám pomohou. Šli s námi pár kroků a hned nás požádali o spropitné – bakšiš.

Koláž tří fotografií z náměstí mrtvých - Jemaa El Fna. Na fotografii jsou typické úzké uličky, marocké lampy a různobarevné koření.
Náměstí Jemaa El Fna.

Nakupování na tomto trhu je skvělý zážitek, ale pro někoho může být i docela únavné. Ze všech stran vás oslovují prodejci, kteří vám nabízejí zboží v "nejlepší kvalitě a za nejlepší cenu". Najdete zde kožené výrobky, boty, klobouky, hliněné hrnce, konvičky, různé druhy koření a mnoho dalšího. Je však třeba vzít v úvahu, že ceny jsou poměrně přehnané, proto je důležité smlouvat.

Jardin Majorelle a muzeum Yves Saint Laurent

Koláž tří fotografií, na první je dívka před oranžovou budovou, uprostřed vidíme vchod do muzea Yves Saint Laurent a na pravé straně je chlapec v popředí kaktusů.
Muzeum Yves Saint Laurent.

Na další den jsme naplánovali botanickou zahradu Jardin Majorelle, kterou v roce 1980 koupil návrhář Yves Saint Laurent. Je to kouzelné místo plné kaktusů, palem nebo bambusů a rozhodně stojí za návštěvu. Hned vedle zahrady se nachází museum Yves Saint Laurent, kde jsme si mohli prohlédnout kolekci ikonických outfitů, které byly inspirovány exotickými barvami, lidmi a atmosférou Marrákeše. V tomto muzeu však není dovoleno fotografovat.

Koláž tří fotografií z botanické zahrady plné kaktusů a palem.
Botanická zahrada Jardin Majorelle.

Madrasa Ben Youssef

Pokud chcete alespoň na chvíli uniknout rušným ulicím mediny, doporučuji navštívit největší islámskou školu v severní Africe – Madrasa Ben Youssef. Jedná se o architektonický skvost, který je v současné době turistickou atrakcí.

Koláž tří fotografií z prostředí islámské školy - Madrasa Ben Youssef.
Islámská medresa v Marrákeši.

Noc v poušti

Jedním z highlightů našeho výletu byla určitě noc v poušti. Tento 2denní výlet jsme si rezervovali s předstihem asi týden před odjezdem přes GetYourGuide. Den před cestou nám agentura, která tyto zájezdy organizuje, zaslala podrobné informace o vyzvednutí, programu a dokonce nám napsala doporučení, co si můžeme zabalit. Řidič nás vyzvedl ve středu v 7 ráno poblíž našeho ubytování a dobrodružství začalo. Čekala nás dlouhá několikahodinová cesta, která měla několik zastávek. První zastávkou byl klikatý horský průsmyk Tizi n ́Tichka, kde jsme se mohli pokochat scenérií pohoří Atlas.

Koláž fotografií z horského průsmyku Tizi n ́Tichka v pohoří Atlas.
Klikatý horský průsmyk Tizi n ́Tichka.

Druhou zastávkou byla historická kasba Ait Ben Haddou. Tato opevněná vesnice se nachází mezi Marrákešem a Saharou v provincii Ouarzazate a v roce 1980 byla zapsána na seznam světového dědictví UNESCO. Natáčely se zde filmy jako Gladiátor, Princ z Persie, Klenot Nilu, Indiana Jones, Hra o trůny a mnoho dalších. Abychom se dostali do města, museli jsme překonat řeku Ounila, kterou protéká malý potůček vody. Po prohlídce jsme si dali oběd v nedaleké restauraci a naše cesta pokračovala.

Koláž čtyř fotografií z historické kasby Ait Ben Haddou.
Historická kasba Ait Ben Haddou.

Asi po 6 hodinách cesty jsme dorazili do Zagory, kde na nás na okraji města čekali berbeři s velbloudy, se kterými jsme se vydali za dobrodružstvím do pouště. Po příjezdu na místo určení jsme se nemohli nabažit krásného západu slunce a kouzelného kempu, kde nás čekala večeře a nezapomenutelná noc pod hvězdami.

Paradise Valley

Naše poslední dobrodružství před návratem na Slovensko nás zavedlo do malebné oázy Paradise Valley nedaleko Agadiru. V objetí tohoto kouzelného horského údolí jsme si užili chvilku klidu. Doprovázeli nás místní obyvatelé, se kterými jsme si zahráli marocké karty, které se nakonec staly vzácným dárkem.

Koláž čtyř fotografií z oázy Paradise Valley nedaleko Agadiru.

Vzpomínky navždy

A tak naše putování Marokem skončilo, ale vzrušující vzpomínky a pestré zážitky zůstanou navždy. Každému, kdo touží poznat jiný svět, doporučuji návštěvu této země plné kontrastů, živých barev a nezapomenutelných chutí. A aby tyto okamžiky zůstaly co nejživější, přetvořila jsem je na stránky své osobní CEWE FOTOKNIHY.

Koláž dvou fotografií - autorky tohoto článku a CEWE FOTOKNIHY z Maroka.

Vytvořte si i vy svůj příběh